lunes, 7 de enero de 2008

Viernes 11

10 comentarios:

user_not_found dijo...

¡Hola! Trabajo los viernes por la tarde, si no tendríais un massacritiquer más.
A mí hay un par de cosas que me tiran atrás a la hora de utilizar la bici para moverme por Castellón. Una es que cuando me subo a ella me siento como Frodo cuando se pone el Anillo Único, por lo menos por lo que respecta a los coches. Algunos se apartan, pero otros muchos no, porque ni se plantean no adelantarte cuando hay un único carril, o pasarse al de al lado para adelantarte. Otras veces he entrado a una rotonda y los coches han ido entrando aunque yo estuviese dentro, sin esperarse a que pasara. Vamos, como si fueras invisible.
Luego está el tema del robo de bicis, del sillín, las ruedas... He tenido algunos sustos y ya me he decidido a no cogerla para moverme por dentro de Castellón a menos que pueda hacerlo por carril bici. Día sí día no puedes ver en el periódico que se han cargado a algún ciclista, y no creo que jugarse la vida conciencie más a los conductores. Por cierto, que todo lo dicho para las bicis podría aplicarse en Castellón para los peatones. Hace falta mucha más mano dura con el tráfico de esta ciudad.

Un saludo a todos

josepenbici dijo...

Hola compañero,
tens raó que hi ha situacions delicades quan vas en bici junt als cotxes (rotondes, avingudes amples, etc.). Però jo, a més de la bici, vaig en moto per Castelló i els voltants, i veig que no és menys perillós que la bici.
L'únic que hem de fer és circular amb precaució, amb els ulls ben oberts i anticipant-nos a les sitaucions de risc. Jo busque carrers tranquils, secundaris, en lloc d'anar per les grans avingudes. Però si no hi ha més remei, el millor és rodar pel mig del carril (si t'arrimes a la dreta com tots diuen, els cotxes t'adelantaran confiadament i alguns aniran ràpids i sense respectar la distància de seguretat d'1'5m).
Per als robatoris, la única solució és estar ben preparat. La primera premisa és deixar-te la bici en llocs vigilats o de pas de gent (o si pots entrar-la allà on vas, millor que millor; moltes vegades es pot).
Si l'has de deixar al carrer, has de candar-la bé: el quadre, les dos rodes i el sillí. Al sillí pots canviar-li l'argolla que el subjecta (canviar el sistema de palometa que s'obri amb la mà, per qualsevol que necessite una clau).
I no val qualsevol candau (els de cable d'espiral, n'hi han que es poden tallar amb qualsevol cosa). Jo porte un espiral gros al sillí (permanent) i un pitó de moto per a candar la bici a senyals, faroles, reixes...
Una altra cosa necessària que s'ha de fer és reivindicar que es col·locquen aparcaments segurs per a bicis als carrers. I en això i altres propostes estem, la gent de Castelló en Bici.

Salut i pedals...

Orchata dijo...

Osti, lo de ficarse al bell mig del carril fa por. Els cotxes darrere no et piten per que t'apartes ni res?
Per sort ja están acabant el carril bici del Passeig Morella, i ja es podrá anar des de la UJI fins a Farola tranquilament. Jo crec que aixó, més que el alquiler de bicis, multiplicará el nombre de ciclistes.

josepenbici dijo...

Alguns poden pitar però tu tens el mateix dret que ells a circular pel carril, exactament el mateix.
En tot cas, tampoc es tracta de cabrejar al personal: quan el cotxe de darrere ja va més esplai i hi ha amplària suficient perquè t'adelante amb seguretat, aleshores et fas cap al costat i el deixes passar. Tan fàcil!

Anónimo dijo...

Hola amigos!! aupa esas bicis castelloneras!!! ,Me gustaria daros un consejo y un grito de animo, debemos quitarnos el miedo poco a poco , aunque el riesgo existe y es real que nos jugamos algunas veces la vida, no podemos dejar de pedalear, porque sino no nos haremos visibles en la ciudad, los acmbios son muy lentos.pero las masas dan pasos más grandes, la difusión es lo mas importante, no dejeis las bicis.
Rodando voy rodando vengo, y por el caminoooo... yo me entretengo!!

CS a Piñón dijo...

Hombre user_not_found, todos los días tampoco está cayendo un ciclista. Yo lo que hice en un principio fue empezar con salidas progresivas, cada vez más largas y complicadas. Al final te acostumbras, es una cuestión de adaptación, como la "naturaleza".

Saludos, Perico.

CS a Piñón dijo...

user_not_found, josep te ha dado un buen consejo ;)

Saludos, Perico.

CS a Piñón dijo...

Ahora que bonzo comenta lo del alquiler de bicis ¿Alguien me puede decir cómo está funcionando el sistema? Yo por mi zona, que tengo un aparcamiento, de momento no observo ninguna novedad.

Perico.

CS a Piñón dijo...

Un 10 para anónimo :) Toma nota user_not_found ;)

Perico.

Unknown dijo...

Bon dia a tots,
veig que el debat està animat. Si algú té interés en estar informat del que fem i comentem en el col·lectiu Castelló en Bici, a banda del blog, també tenim un grup de discussió, al qual us podeu donar d'alta. Només cal registrar-se entrant a http://groups.google.es/group/massa-critica-castello
Vinga, salut i ànims als indecisos.
josep maria